Wednesday, April 29, 2009

Ya Allah, tabahkanlh ati aku..

Rini mak msuk hospital..sama ari time abah masuk hospital.RABU!aku makin fobia dgnyer.rabu sebulan yg lalu..abah masuk hospital.
aku br je call mak..sayu jer sore mak..nun jauh dari aku.namun aku dpt merasakan ketakutan, kesedihan dan kegelisahan mak..menitik air mata..xsanggup nak ngar sayup2 sore mak..aku nak cepat letak.takut mak terdengar sedu aku..
plg membuatkan aku menitik laju bl mak ckp..
"doakan mak xsakit sudahla..."
aku xleh lek..cuti aku da bis time jaga abah dulu.erm!walaupun aku xrapat ngan mak tp aku nak jaga mak jugak cam aku jaga abah.walaupun aku bukan anak kesygan dia tp ati aku meronta2 nak lek tuk jaga dia..
aku xnak terkejut tu kali ke2.ckp la terkejut abah g ngan begitu cepat..dan aku sentiasa berharap aku xkan terkejut dan terkejut..

30April..
td kak apis cal n aku pun call lek..
"mak da operate da.."tu kata pertama kuar bl dia angkat call.
"oh yeke?kul bp?"
erm berlnjutan r kitorg sembg.bau2 sendu tu de.tp msg2 nk cover.yg penting aku lek rini.n mlm ni aku nak jg mak.tkr shif ngan abg long.
mata mak tertutup.so klu aku nangis pun mak xnampak..
aku plg takut aku kan lalu wad6.terasa abah de je kat dlm.kerinduan aku pd abah akan mengebu2.tambah2 ngok katil dia..erm..aku gian nak sembg ngan abah.byk benda aku nak sembg ngan abah..

2 comments:

Frieda said...

apa yang berlaku ada hikmah yer...
kite berserah dan byk berdoa...itu yang terbaik.....

keyLa said...

ala pun nak sembang ngan abah..
ala nak peluk abah sbb ala xsempat nak peluk cium abah..

....