Saturday, March 6, 2010

hari-hariku....

rasanya da lama xmenulis...terlalu bz ngan keje(g kul 8.00 sampai kul 8.20 time rehat cam2 bil kne byr..lek kul 5.30 sampai umah kul 5.50..siram kebun..lepak2...)mlm pas mandi solat ngaji kemas umah n masak(mak dok sorg dia xmasak)so aku n iwan yg kelaparan terpaksa r masak..da penat2 masak n makan layan tv jap o on9 jap pastu tido..sok yer bende yg sama gak ulang..emmmm..
kadang2 rs cam xde life lak..klu kat sana mesti de entertnment r klu xg karok redbox g layan live band kat hotel xpon shopping n ngok wayang xpon mengopi kat BP..kerinduan life dlu..
tp xpe..atlis kat sini walaupun xde pepe atlis aku leh kawan ngan mak..join dia n the geng g marhaban xpun bila da terbuka hati join dia g masjid o surau xpun ikut g pondok(tu lama lg kot..ati aku xterbuka lg r..bende ni xleh paksa2)tol x?
pepun kehidupan aku biarla aku tentukan..
oh!br tingat ritu kak sal call...rd sgt kat dia..bila la dpt g sana lepak umah dia minum teh wangi sambil bgosip..wakakakaa..mesti syokkan?
nak di jadikan cter igatkan dia cal coz rd kat aku ke?nak suh aku dtg sana ke?ni x...cal aku semata2 nak kenen2 kan aku ngan anak angkat dia...huhuhuhuhhuuuuu...klaka jugak mak angkat aku ni...byk sgt anak angkat dia...
"budak dia bek ton...solat xtingal..byk wit...(huhuhuhuhuuu tu yg xtahan tu)..tp memg r xhensem..jgn pilih yg hensem..susah nt...ni acik nak kenalkan kat atun..leh ke acik kasi no tepon atun kat dia?"
Ya Allah aku rs nak guling2 gelak...
"acik ni xkisah ton..jgn r malu2..leh r ye..acik kasi no atun kat dia..."
hahahahahaaaaaaa......
haahhahaaaaa...
hahahahahaaaaa....
prihatin jugak r kak sal kat aku..emmmm...


~story len lak~

da sebulan aku usahakan kebun ku tu...ni hasil pertamanya...


Cantikkan...sronok sgt..da membuahkan hasil..selain kacang panjg..aku tanam bendi, daun sup, tomato, kangkung, daun bawang, kunyit, daun kari, serai, jagung(da berputik da), labu, honeydw, kuchai, cili burung, cili hijau, cili(yg kat market tu de jual..cili pe ek..lpe r)pastu aku tanam daun pudina, daun kesum, daun selum, halia, daun limau purut, kedongdong, sawi bulat, kobis, terung, tu je kot...byk x?...klu tanam je xsiram xberbaja xjadi gak..bak kata kak sal kne de kasih syg..bkn setakat siram je...kne sembg ngan pokok kne taruh baja..



~story bab makan lak~
~aku klu bab makan memg ske~

ritu wat donut..donut gebu aku..cter disebalik donut ni byk..klu nak cter kat sini sampai sok xabis...huhuhhuhuuuu..tp yg penting aku memg xsuke mkn donut n nak dijadikan cter aku start wat donut time berniaga kat shah alam 2 time bln pose...donut yg aku wat xsedap langsung..fes aku wat..memg klu baling kat tiang memg tiang retak..sebnrnye aku xtau wat donut..amik resipi pun dari andak..
disebabkan donut aku yg xgebu n kecut tu xlaris r penjualannye...n satu hari kak jah dia wat donut..donut dia gebu sgt..teruja aku ngok...n aku pun ty r resepinya...
sebbek kak jah ni xkedekut ilmu...dia pun cter bla...bla...bla....
n sok yer aku wat r...perghhhh caya la!gebu donut tu cam gebunye pipi aku...huhuuhuhuuuuu...skrg aku da pandai mkn donut...

No comments: